پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112103
توهينهاي هدف دار براي چيست؟
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1088

نکاتي همچون رخ دادن اين اتفاقات در ماه سپتامبر وخطي که سينماي آمريکا هميشه در پي آن بوده از مهمترين مسائلي محسوب مي شود که به نوعي در انبوه موجهاي خبري ناديده گرفته شده و همين ناديده انگاشتن، باعث ناقص بودن تحليل کارشناسان از اين موضوع شده است.

دراين موضوع ترديدي وجود ندارد که پس از يازده سپتامبر هاليوود به عنوان يک دستگاه رسانهاي قوي براي هدايت افکار عمومي به سمت دلخواه غرب، برنامهريزي مشخصي کرد. برنامهريزي که در اين راه ديگر رسانه ها هم با هاليوود همکاري گستردهاي انجام دادند.

لحظهاي که اين اتفاق رخ داد شبکههاي رسانهاي با استفاده از تاکتيک رسانهاي "Monopoly News " تلاش کردند که پوشش خبري اين واقعه را دراختيار خود بگيرند و به همين دليل هم در يک حرکت حساب شده از همان آغاز، تحولات را به گونه اي پوشش دادند که اذهان عمومي به سمت اتهام زني به مسلمانان منحرف شود. از سوي ديگر درکنار اين موضوع از همان لحظههاي آغازين، از سوي شبکههاي سي ان ان تصاويري اغراق آميز و هدفدار از خشونتهاي مسلمانان به نمايش گذاشته ميشد تا اذهان عمومي آمريکا آماده هر گونه رفتار توهين آميز عليه مسلمانان شود.

تمام اين حرکات درحالي بود که آنها با پخش خبرهاي گسترده تلاش مي کردند تا به تک تک بينندگان به گونهاي القا کنند که دنيا عليه مسلمانان به پا خواسته، براي اينکار آنها با استفاده از تاکتيک "multilateral broadcast " سيگنالهاي وسيع خبري را از آغاز تا به امروز روي ذهنهاي افکار عمومي فرستادهاند که تنها هدف اين کار در اختيار گرفتن افکار عمومي در سيطره رسانههاي غربي بود تا آنها بتوانند به مرور مسائلي که ميخواستند را درباره مسلمانان به جهان القا کنند.

صحبتهاي جرج بوش پس از يازده سپتامبر درباره وظيفه آمريکا براي برخورد با تروريست از سوي اين شبکه با پوشش خبري گستردهاي همراه شد. به گونهاي که گويي تلاش کردند که از جرج بوش يک ناجي بسازند.

اما در ميان شبکههاي خبري تنها رسانههايي نبودند که تا به امروز شخصيت مسلمانان ترور کردند، بلکه رسانهاي همچون هاليوود هم با ساخت فيلمهاي ضد اسلامي پس از اين ماجرا به صورت يک تروريست رسانهاي وارد بازي يازده سپتامبر شد. يعني هاليوود نقش تروريست رسانهاي را برعهده گرفت که کارش ترور شخصيت مسلمانان در فيلمهاي هاليوودي بود. به گونهاي که در اولين فيلمهايي که درباره يازده سپتامبر ساخته شد اين موضوع يه عينه مشاهده ميشد، نمونه اين موضوع را ميتوان درفيلم "گزارش اقليت " و موج فيلمهاي بعدي دراين باره مشاهده کرد.

اما با توجه به همين سابقه بدون ترديد بايد «معصوميت مسلمانان» را از همين دست فيلمهايي دانست که در آن به صورت مستقيم به مقدسات مسلمانان توهين شده و به نوعي ادامه دهنده راه قبلي هاليوود در بحث مسلمانان است.

در يازده سپتامبر چنين فيلمي آن هم با چنين محتوايي به عرصه فيلم و سينما وارد مي شود با توجه به سوابق هاليوود و سينماي غرب يک موضوع کاملا مشکوک و برانگيزاننده است که اهداف خاصي را دنبال ميکند. بايد توجه داشت که بيبيسي فارسي و برخي ديگر از رسانههاي غربي در ادامه مسائل چند روز اخير اقدام به پخش گزارشهايي کرده اند که در آن به طور مستقيم به مسلمانان به دليل واکنش نشان دادن براي توهين به مقدساتشان حمله شده است که اين موضوع در کنار توهين به مقدسات مسلمانان، نشان از مسائل پشت پردهاي دارد که بوي سوء استفاده از آن به مشام ميرسد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html